tisdag 15 mars 2016

Kelda grytbaser

Jag är ju en Buzzador och för ett tag sedan fick jag i uppdrag att testa två av Keldas nya grytbaser; jag valde Balsamico/rostad vitlök och Mild masala.

På förpackningen står det att varje burk räcker till fyra portioner och att man ska tillsätta 500 g kyckling. Jag valde dock att steka 300 g kyckling/burk och dela upp det på tre portioner! Och till grytan serverade jag blomkålsris...

Jag måste ju säga att grytbaser är ett väldigt smidigt alternativ till att stå och röra ihop en gryta själv! Dessutom blir det ofta samma sort man gör varje gång när det är man själv som ska smaksätta; speciellt om man har ganska dålig fantasi (som jag har)...

När man har en färdig bas är det bara att steka kyckling, hälla på innehållet i burken och servera ;-)

Jag gillade Mild masala bäst! Den var bra kryddad och smakade verkligen indiskt... För min del kunde den gärna ha fått vara lite starkare, men det står ju att den ska vara mild och i och med det passade den ju även bra att servera barnen!

Balsamico/rostad vitlök innehöll någon krydda som jag inte gillade, men även den var smakrik och man kände en tydlig vitlökssmak.

Jag kan absolut tänka mig att köpa och testa fler smaker framöver! Supersmidigt när man vill att matlagningen ska gå snabbt och man vill ha lite inspiration till nya smaker.

Båda varianterna som jag testade innehöll mindre än 8 g kolhydrater/100 g och det är också positivt!

Inga kommentarer: