söndag 16 augusti 2015

Jag har bestämt mig!!!

Jag fick en uppenbarelse tidigare i veckan - SJÄLVKLART ska jag ge studerandet en chans...

JAG SKA BLI MEDICINSK SEKRETERARE!!!

Jag och Alva har gått på stan och införskaffat diverse skolgrejer, och imorgon kl 10 börjar äventyret ;-)

Det ska bli riktigt spännande!
Jag är fortfarande inte 100% övertygad om att det här är rätt yrke för mig, men jag är däremot villig att ge det en ärlig chans...

Jag har pratat med Arena-badet och tyvärr tackat nej till jobberbjudandet där, och jag har även pratat med Ica Kvantum om den nya situationen; där hoppas jag däremot att jag får jobba extra!

Herregud, i år är det 20 år sedan jag tog studenten!!!
Och det är nästan 12 år sedan jag senast satt i skolbänken - hur ska det här gå!?!

Äh, självklart kommer det att gå hur bra som helst! Det enda jag oroar mig över är ekonomin; dels att man får lära sig att leva på halva inkomsten mot vad man är van vid under tiden man pluggar och dels att man drar på sig ett extra studielån...

Lönen som läkarsekreterare är ju inte direkt i toppklass heller...

MEN det ska bli kul!
Jag ser det som en rolig utmaning och en ny fas i livet...

Håll tummarna för mig, gott folk ;-)

Inga kommentarer: