söndag 16 augusti 2015

Dag 4 = 44 pp

Idag blev det pizza till middag/kvällsmat, men jag har fortfarande 31 vb kvar så det känns helt okej... En halv pizza är precis lagom!

Det har gått över förväntan med den här nystarten, och det bästa är att jag har lyckats hålla mig ifrån godis, glass och kakor än så länge. Visst skulle jag kunna äta en burk kvarg till kvällsmat istället för pizza, men det är inte det Viktväktarna handlar om för mig; jag vill kunna äta det jag gillar men ändå hålla mig inom ramarna för mina dagliga propoints... Sen kan man ju såklart alltid göra bättre val!

Till lunch idag gjorde jag iordning en supergod köttfärssås på 5%-ig nötfärs, passerade tomater, rårivna morötter, créme fraiche mini och massa goda kryddor (6pp/portion) och till det åt jag färsk bandspagetti - mums fillibabba ;-)

Inga kommentarer: