söndag 13 juli 2014

Zucchinibaguetter

Efter min torftiga middag i Jönköping förut (en kycklingfilé och lite grekisk sallad) var jag döhungrig när vi kom hem, så jag ställde mig och bakade zucchinibaguetter för första gången - de blev suuuupergoda!

Vispa 4 ägg med elvisp ganska länge så att smeten blir fluffig.
Blanda ner 1 1/2 dl finriven zucchini.

Rör ihop 1 1/2 dl mandelmjöl, 2 msk fiberhusk, 1/2 dl sesamfrön, 3 msk solroskärnor (jag hade dock en blandning av solroskärnor, pumpakärnor och linfrön), 1 1/2 msk kokosmjöl, 1 1/2 tsk bakpulver och 1/2 tsk salt.

Blanda ihop det torra med ägg- och zucchinismeten, och låt svälla i ca 10 minuter.
Forma fyra baguetter (lättast om man har blöta händer), skär tre snitt i varje baguette och grädda i ugnen i 200 grader i 15-20 minuter.



Skickat från min iPhone

1 kommentar:

Evvvelyn sa...

Tack för tipset!! :))