tisdag 30 oktober 2007

Idioter på jobbet...

Den här bloggen ska ju i första hand handla om min viktminskning, men jag kan inte låta bli att skriva och berätta om en idiotkund som var inne och handlade av mig på jobbet idag... Jag jobbar på en ganska stor Ica-butik, och idag satt jag i kassan. Jag hade ganska nyligen börjat för dagen när det kommer in en kärring med sitt barnbarn eller nåt, och hon handlade några småsaker, däribland en tandborste till barnet. Hon betalar sina grejer och går iväg, men kommer tillbaka efter ca 5 minuter och blänger på mig och frågar: "Visst var det DIG jag handlade av nyss?" Ja, det var det, säger jag och tittar lite frågande på henne samtidigt som jag fortsätter expediera min kund. Hon tar upp tandborsten ur kassen och viftar med den framför näsan på mig, samtidigt som hon vrålar att hon har fått betala 1 krona för mycket för den. Jag säger vänligt att hon får gå till kundtjänst så hjälper de henne att rätta till felet där, och då blänger hon så jävla argt på mig och verkligen skriker: "Men du kan väl för FAAN slå in rätt pris i kassan då - den kostar ju 16:90!!!" Jag försöker lugnt förklara att jag inte har någonting med prissättningen att göra, utan att hon får gå till kundtjänst så att de i sin tur kan kontakta avdelningen, men hon ger sig liksom inte utan fortsätter att gapa, så till slut ryter kunden bakom till, och frågar hur oförskämd hon kan vara egentligen. Då äntligen går hon iväg... En liten stund senare frågar jag min kollega i kundtjänst hur det hade gått när hon kom dit, och det visade sig ju att kärringen hade fel!!! Tandborsten var inte felmärkt... Men du ska ju inte tro att häxan kom tillbaka och bad om ursäkt.
Alltså, när man jobbar som kassörska får man ta så jävla mycket skit!!! Vissa kunder är så idiotiskt dumma... De tror att de kan behandla en precis hur jävla illa som helst...
Sen finns det ju såklart jättebra kunder som uppskattar att man är där för deras skull, och det är ju tack vare de det är så roligt att gå till jobbet!

PS: ett litet tips till er som någon gång går och handlar: om ni handlar både mjölk och bröd, lägg GÄRNA upp de tunga sakerna på bandet först... TACK FÖR MIG OCH GODNATT!!!

Inga kommentarer: