onsdag 17 januari 2018

Mässlingsvaccination

På grund av mässlingsutbrottet i Göteborg är det bestämt att all personal på sjukhuset ska vara vaccinerade, inklusive oss sekreterare. Jag var osäker på om jag har fått en eller två vaccinationer, så i dag traskade jag iväg till Hälsan & arbetslivet för att se om de kunde hitta någon information om det... Det kunde de inte :-(
Jag har även mailat Skolhälsovården inom Skövde kommun, men inte fått något svar därifrån heller!

Hur som helst, när jag var där på Hälsan & arbetslivet så säger sköterskan: "Vi ska inte passa på att ge dig en spruta nu direkt då, så slipper du ju att gå runt och fundera och vänta på svar!?! Speciellt du som jobbar på barnkliniken borde ju vara vaccinerad..."

Shit alltså, det var nästan så att det svartnade för ögonen!!!

Men jag sa JA, så nu är jag fullvaccinerad ;-)


Inga kommentarer: