torsdag 13 juli 2017

Tacokväll och ProViva


I tisdags var jag hemma hos en kompis och blev bjuden på både tacos, jordgubbar med glass och flera timmars småprat om allt mellan himmel och jord ;-)

Själv tog jag med mig en ProViva röd grapefrukt som vi smakade på. Jag är ju en Buzzador och får hämta ut gratisprylar emellanåt i utbyte mot att jag provsmakar grejerna och delar med mig av resultatet på sociala medier. Jag blev extra glad över att det var just grapefrukt det gällde, för jag älskar det lite beska, sura och söta! Själv dricker jag sällan juicer, soppor och liknande så det var svårt för mig att jämföra med annat, men min kompis har testat flera olika ProViva och kom med synpunkter.

Det vi kom fram till är att det var en väldigt god och fräsch smak. Inte för besk och inte för söt, utan lagom! Genom att jämföra med andra ProViva-sorter kom vi fram till att den här var mer rinnande i konsistensen också; många sorter är ju lite tjockare och blir mer som en soppa (typ blåbärssoppa, nyponsoppa), medan det här var mer åt juicehållet.

För min egen del skulle jag absolut kunna tänka mig att köpa den igen, men tänker jag på övriga familjemedlemmar så kommer jag genast på två nackdelar som inte hade uppskattats: dels innehåller den väldigt mycket fruktkött (uppskattas INTE av ungarna) och dels kan den inte drickas av glutenintoleranta då den innehåller havremjöl.

En av anledningarna till att jag sällan köper sådana här produkter är att de innehåller så onödigt mycket socker, och även om den här "bara" innehåller 10 gram kolhydrater (varav 9 gram är sockerarter) så kommer socker som tredje ingrediens i innehållsförteckningen... Trist!

MEN jag skulle som sagt absolut kunna tänka mig att köpa den igen för jag gillade den verkligen! Tror dock att den uppskattas mer av vuxna än av barn. Fräsch och svalkande! Snygg färg ;-)

Inga kommentarer: