tisdag 18 juli 2017

Kvällsmat


I dag jobbade jag över och åkte inte från jobbet förrän kl 18. Blev sååååå akut sugen på sushi och höll på att bryta ihop när jag kom på att Sushi Yaki har semesterstängt, men sen kom jag på att det ju har öppnat ett sushiställe till. I Vasastan. Åkte dit, men det var kolmörkt i fönstren. Trodde att det var stängt och åkte vidare, men då fick jag se att dörren var öppen och att det satt två kunder därinne. Parkerade bilen och gick in och beställde en 12-bitars med extra ingefära (som de tydligen missade, för så lite ingefära får man inte ens till en normalportion på andra stället). Åkte hur som helst hem och satte mig på balkongen och åt = mysigt. Men jag hoppade ju inte av lycka och tillfredsställelse efteråt direkt... Visst, det smakade sushi och var gott i brist på annat, men de ligger ju ljusår efter Sushi Yaki inne i stan!!!

Inga kommentarer: