onsdag 7 september 2016

Oh my God, what a day...

Jag har hela tiden fasat för att jag kanske inte kommer att trivas med att jobba som medicinsk sekreterare för att det är så lugnt och tyst och lite grått och trist när det kommer till sjukhusmiljön... Inom handeln är det ju väldigt mycket fart och fläkt och stress och mycket folk och spring hit och dit!

Men i dag fick jag motsatsen bevisad för mig - vilken dag jag har haft på jobbet ;-)
Inte en lugn stund och drama på hög nivå...

Stod själv i receptionen och försökte först blidka en småirriterad patient som prompt ville prata med en läkare utan att ha bokat en tid. Efter det kom en annan patient och ville anmäla sig i luckan - problemet var bara att hen hade missuppfattat tiden och kom en timma för sent... Skulle precis leta upp ansvarig läkare när en av sköterskorna kom inspringande och bad mig att ringa efter en ambulans (hennes patient hade blivit dålig)...

- adrenalinpåslag deluxe -

Sen fortsatte det ungefär så hela eftermiddagen... Jag hade en patient som ville hämta ut ett dokument utan att ha med sig sin legitimation, patienter som skulle vaccinera sig (olika pris på olika vaccin, och dessutom annorlunda registrering i kassan - hjälp!), en patient som inte kunde betala för besöket, en som ville testa sig för könssjukdomar (andra regler och annorlunda registrering där också) m m...

En helgalen dag men samtidigt väldigt rolig och spännande. Och lärorik!

Med handen på hjärtat så älskar jag mitt jobb ;-)

Har bestämt mig för att det får bli en tidig kväll i kväll - jag är helt slut! Har precis duschat och krupit ner i sängen...
I morgon går jag i skolan kl 8-16 och efter det har jag en sushidejt med en f d Ica Maxi-kollega ;-)

Inga kommentarer: