tisdag 2 juni 2009

Mmm... Paj!

Förut blev jag så himla sugen på paj att jag var tvungen att åka iväg till affären och köpa en sån där Maizena paj-mix och göra iordning... 
Fyllningen består av quornfärs, purjolök, rivna morötter, tomatkross, vitlök, creme fraiche, kryddor (salt, peppar och cayenne) och fefferoni. Och riven ost ovanpå... 
Hela pajen "kostade" 34 points, så jag delade den helt enkelt i 4 delar och räknar en portion som 8,5 p. Visserligen blir bitarna ganska stora, men idag var jag vrålhungrig så det passade mig utmärkt... Och den blev hur god som helst!

Och jag är inte bara hungrig som en varg idag, utan även så fruktansvärt godissugen! Jag är väl medveten om att jag har ägglossning och det rubbar ju psyket en del, men så här sugen... Förut var jag bara TVUNGEN att ha nåt sött, så jag öppnade kylskåpet och stoppade i mig 3 After Eight på stående fot... Hmm, nu har jag bara 5 points kvar idag! 
Det värsta när man är på det här "humöret" är att dagen kan sluta precis hur som helst! Jag kan mycket väl hålla mig i kragen och stanna vid 20 points, men det är lika stor chans/risk att jag skiter i allt och bara vräker i mig godis och annat gott... Det finns liksom inget stopp... Och i värsta fall ingen motivation heller...
Ja, ja... vi får se hur det går! Jag kan ju inte ljuga för er här på bloggen i vilket fall som helst, så en redogörelse för den fortsatta eftermiddagen kommer ikväll...

1 kommentar:

himlakropp sa...

Du fixar det och håller dej till pointsen, kom igen :-)