tisdag 15 september 2015

En heldag på sjukhuset














Idag har jag spenderat hela dagen på SKAS. Jag har för övrigt så himla svårt för att säga SKAS eftersom det alltid har hetat KSS, men nu har sjukhuset alltså bytt namn (för några år sedan) så det är dags att lära sig detta ;-)

Jag har alltså inte varit där p g a att jag är sjuk eller nåt, utan vi har gjort en massa studiebesök med skolan… Vi har varit på Unilab och C-och E-arkivet, FoU och lite andra ställen där de sysslar med administration.

Dagen har verkligen varit jätteintressant, men det var så himla mycket information att man var helt vimmelkantig när dagen var slut!

På Unilabs fick vi se när en läkare skar i en lymfkörtel, och det var faktiskt lite äckligt! En tjej blev så illamående att hon fick gå ut ur rummet och sen åkte hon hem…Vi var uppdelade i grupper, och den andra gruppen fick till och med se en prostata och en livmoder som skulle undersökas och analyseras!!!

Efter det var vi på två olika arkiv och såg hur journaler hanteras elektroniskt. Det var intressant att se arbetsgången, men det är inget jag skulle vilja jobba med…
Sen fick vi gå runt och kika på några olika kontorslandskap och prata med diverse verksamhetsansvariga på olika avdelningar, bl a HR-avdelningen, och till sist fick vi besöka FoU = forskning och utbildning, och det var också jätteintressant. Där arbetar handledare och studierektorer för bl a läkarlinjen samt AT- och ST-läkartjänstgöring…

En tjej fick förresten ett astma-anfall av alla starka dofter på olika vätskor på Unilab, så hon åkte också hem sen… Snacka om att vissa av oss verkligen är gjorda för att jobba med papper och inget annat ;-)
Som tur är har vi inga studiebesök på Obduktionsavdelningen inplanerade, för då hade nog jag själv trillat av pinn…

Summa summarum så var dagen jätteintressant!

Inga kommentarer: