tisdag 28 januari 2014

Iskallt...

Shit, jag kom precis ner till ett ISKALLT sovrum, och upptäckte att en viss liten busunge hade skruvat ner värmen på elementet till 1:an... :-(
Nu har jag höjt igen, och hoppas att vi inte vaknar upp med köldskador imorgon!

Idag blev det ett enda mål lagad mat samt en ketoboll och en grillad korv utan bröd. Jag blev så irriterad på mig själv förut, för egentligen så var jag inte hungrig nu ikväll men så tänkte jag att jag ju inte bara kunde äta middag vid ett-tiden och sen inget mer, så jag åt ketobollen mest i förebyggande syfte. Och då blev jag hungrigare av den istället, därav den grillade korven...

Nåja, nu blev det som det blev, men jag MÅSTE lyssna mer på kroppen och bara äta när jag är hungrig. På riktigt.
Förstår ni förresten hur skönt det är att slippa gå runt och vara hungrig och sugen på sötsaker hela tiden!?! Med all säkerhet så kommer den här känslan inte att hålla i sig i all evighet, så jag passar på att njuta av den så länge den är kvar ;-)
Jag trodde ALDRIG att jag skulle klara mig utan att äta flera gånger per dag, men det kan jag ju... Utan att må dåligt och utan att känna att jag svälter ihjäl! Eller är hungrig... Perfekt!

Nu ska jag sova ;-)

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter som du är inne i ett flow! Bra jobbat. Visst är det härligt att inte känna behovet men också en konstig känsla att äta så sällan när man nästan är inmatad med att käka var tredje timma.