onsdag 22 januari 2014

Hamburgare

Förut gick jag ner och nattade Noel, och när jag kom upp igen så väntade den här godingen på mig - mums!
Och till efterrätt så blev det tre sockerfria mörka tryfflar...

Jag känner i hela kroppen att jag inte kommer ha gått ner någonting imorgon, så nu får jag nog tighta till det lite - ingen mer mörk choklad! Och helst inga nötter (förutom macadamia och/eller paranötter)...
Och nästa vecka så funderar jag på att börja med 16:8-fasta och bara äta mellan kl 11-19... Det passar mig bra!

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag vill absolut inte vara negativ men kanske inte så konstigt att du inte går ner i vikt när du äter massa skräpmat. Jag vet att det är gott, har själv varit där. Det är därför jag nu också väger så mycket som kag gör. Visst är det så att du testat lchf? Vad tycker du om det? Har du kört helhjärtat? Själv tycker jag nog att det är bästa kostomläggningen någonsin o tror mig kunna leva på detta resten av mitt liv. Du är inte ens sugen på det där choklader för du äter dig mätt på mat utan massa socker i.

Jag äter två till tre mål mat om dagen med lchf o mår skitbra o är inte sugen på en massa annat skitmat. Kanske hade det passat dina jobbtider också! Det är klart att det frestar med en semla eller nåt i dess tider men då tänker jag försöka mig på att äta en egenbakad som är bakad utan massa kolhydrater, med mat mjöl o mindre socker.

Hoppas du inte tar detta på ett negativt sätt utan jag vill bara ge ett förslag på en förändring som jag faktiskt tror skulle fungera. För mig handlade det om att sluta tänka på mat hela tiden. Det är svårt när man är inrutad med alla mellanmål eller mat var tredje timma. Speciellt för oss som varit Viktväktar tror jag. Det är helt tvärt emot liksom. Med lchf äter du när su är hungrig... Du kan absolut äta hamburgare me kolla såsen o skippa bröden. Käka nåt annat än pommes till'!

Lycka till och jag tror på dig!
Lotta