onsdag 29 januari 2014

Hmmmmm....

Hittade den här bilden hos "motbattreliv" på Instagram, och jag både håller med och inte håller med...
Självklart är det bästa att inte ha några syndardagar alls utan helst hålla sig till strikt LCHF dygnet runt och året om, men jag tror inte att det är så jäkla lätt för alla; och definitivt inte för mig själv heller!
Jag har ju haft typ hundra omstarter sedan jag började med LCHF och det är just syndardagarna som har förstört alla fina resultat, men samtidigt så är jag emot förbud...
Just nu så är jag inte ett dugg sugen på socker eller mjölmat eller nån annan skit, men om jag får ett sjuuukt smågodissug någon dag framöver och väljer att hänge mig åt det, så är det ett aktivt och medvetet val som jag vill slippa känna dåligt samvete över!

Och även om jag förstår tanken bakom så tycker jag att det är lite väl grovt att jämföra ett intag av kolhydrater med alkohol...

Bara en liten fundering...

Inga kommentarer: