måndag 13 april 2009

Första bantardagen avklarad.

Ja, imorse åt jag den lilla obetydliga mackan som jag visade er. Till lunch åt jag ett halvt äpple och en Nutrilette Browniebar och när jag kom hem åt jag ris och grönsaksgryta med vegetarisk grillbiff. Och en ekologisk banan.
Efter maten tog jag en halvtimmes promenad, och stegräknaren stannade på blygsamma 7881 steg idag. Och jag är vrålhungrig! Står i valet och kvalet om jag ska äta en Fröig med 26%-ig hushållsost eller strunta i det, men jag tror att jag får ta en om jag inte ska vakna fullständigt utsvulten imorgon...

Imorgon är det för övrigt dags för kuratorn igen, och det känns väl okej. Det är ju jobbigt att gå dit och riva upp alla sår igen, men samtidigt är det ju skönt att få prata ut.

Håll tummarna för att Alva somnar ikväll - när jag åkte till jobbet imorse tog jag med mig alla hennes nappar och skickade till tomtebarnen som bor ute i skogen, så hon kommer inte att få somna med sina älskade nappar ikväll. Tomtebarnen blev jätteglada och gav Alva en gosehund som hon kan ha hos sig i sängen, så vi får hoppas att hon nöjer sig med den.
Nej, nu går jag ut i köket och gör iordning den där smörgåsen som jag drömmer om, och sen ska Alva få sova. Och jag med, tror jag (efter att jag har läst ut Aftonbladets bilaga "Hälsa" som jag köpte idag - måste ju få lite inspiration).
Vi hörs imorgon igen!

2 kommentarer:

Helen sa...

duktigt jobbat..
å hoppas det gick bra för Alva...
jag köpte åsså Hälsa idag.. ska läsa den imorrn då det är dag 1 på min väg neråt IGEN DÅ...suck varför har man så dålig karaktär...
ja nog om det.. lycka till imorrn jag ska tänka på dig...
själv så har Thea feber å Leo ska ev till läkaren för vi misstänker allergi av våren... ingen vidare dag tror jag.. men Leo kanske får medicien så han mår bättre.. kram

Lotta sa...

Hej!
Hittade in på denna sidan av en slump och kommer garanterat att följa din vandring med spänning!
Jag har en väldigt lång vandring framför mig - men välkommen in på min sida.
Lotta