tisdag 25 september 2018

Mitt hår är en följetong...

Måndagen den 27 augusti gick jag till frisören och hade bestämt mig för att klippa av mitt långa hår. Sagt och gjort - håret blev jättekort och jag ångrade mig direkt efteråt...

Läste på och bestämde mig för att testa Hairtalk extensions, så tisdagen den 18 september stegade jag in hos en annan frisör och satte i löshår för 3 000 spänn. Fick ångest typ en timma senare, ringde upp frisören och fick komma på en akuttid efter stängning för att klippa håret/hårförlängningen kortare. 

Har haft löshåret i en vecka nu och håller redan på att få brytet av att inte kunna klia mig i hårbotten, att tejpbitarna skaver när man ska sova, att inte kunna sätta upp håret när jag tränar, att det tar en evighet att tvätta det och att jag dessutom måste föna det efter varje tvätt OCH platta det varje dag. 

Ringde till min frisör tidigare i dag och fick en tid redan på måndag för att ta ur skiten!

Jag vet, det blev en dyrköpt erfarenhet, men sånt är livet! Och jag är en impulsmänniska...

Friskt vågat - hälften vunnet! 

Jag är ändå glad att jag testade, men jag kommer aldrig att göra om det ;-)

Inga kommentarer: