tisdag 28 december 2010

Min och Alvas favoriträtt:

Spagetti och köttfärssås; det är ju sååå gott!
Och till efterrätt slank det ner varsin glassbåt ;-)

Innan jag började med maten städade jag ur skafferiet, och shit vad mycket skräp det fanns därinne... Halvtomma pastapåsar, gammalt bröd, tomma cornflakes-paket och Alvas vällingpulver... Alltså, hon slutade ju att dricka välling för ett X antal månader sen!
Jag har hunnit slänga in en maskin tvätt under tiden också, och nu vet jag inte om jag ska unna mig en stund i soffan, diska eller ge mig i kast med garderoberna!?!

Ps: förut ringde M från jobbet och sa att han tänkte slänga ihop en 3-rätters meny åt oss på nyårsafton, och JAG får välja helt själv vad jag vill att han ska tillaga!!! Det lutar åt hasselbackspotatis till huvudrätt och pannacotta eller chokladmousse till efterrätt, men jag ska fundera vidare. Vilket angenämt problem...

Inga kommentarer: