måndag 6 december 2010

Föreläsning om julhandeln

För er som inte vet om det, så kan jag berätta att jag är en riktig studie-nörd... Om jag fick välja skulle jag kunna studera hela livet och inte göra något annat! Det enda som stoppar mig är väl egentligen ekonomin - redan nu har jag ca 250.000 kronor i studieskulder hos CSN, och jag är ju inte sådär jättesugen på att bygga ut den summan! Dessutom har jag både gamla och nya lån, så jag betalar dubbelt varje månad :-(

Jag har alltså en fil.kand. i sociologi och ändå sitter jag i kassan på Ica Maxi... Inte helt genomtänkt kanske, men jag har trivts så bra på mitt jobb att något annat inte har varit intressant.

Utöver min gymnasie-examen (jag läste 3-årig ekonomisk linje), så har jag pluggat filosofi, etnologi, kvinnovetenskap, sociologi, bok- och informationsvetenskap samt teckenspråk.
Jag har studerat vid högskolan i Umeå och Borås, på Lunds universitet samt på STC i Örebro.

I dagens SLA fick jag syn på den här annonsen om en föreläsning på högskolan imorgon, och det låter ju hur intressant som helst! Tyvärr får jag säkert inte med mig någon, och jag hatar att gå på sånt helt själv...
Hmm, vi får se; jag kanske trotsar fegheten och utmanar mig själv ändå!?! Dagsformen imorgon får avgöra...

Inga kommentarer: