måndag 26 januari 2015

Godnatt


Uppdatering: kom på att jag har fråga 25 och 26 på bloggutmaningen kvar att svara på:

25. Hiss & Diss husdjur - jag är ganska anti husdjur, om jag ska vara ärlig! För min egen del alltså... Eftersom jag är pälsdjursallergiker så är det ju inte aktuellt med typ hund, katt eller hamster, men jag vet faktiskt inte om jag hade skaffat något djur även om jag tålde dem!?! Katter är jag livrädd för och dessutom så hatar jag stanken av kattpiss, och hundar är det så mycket jobb med... Och hamstrar och kaniner strör runt massa hö och det är bökigt att städa burar stup i kvarten. 
Och husdjur utan päls är ju bara tråkiga - fiskar, ormar, ödlor, undulater...you name it!
Dessutom tycker jag att det är så himla tråkigt att så många väljer att skaffa husdjur, för som allergiker så inskränker det ens sociala tillvaro rätt mycket... Jag tänker på alla kalas man missade som barn och kompisar man aldrig kunde gå hem till och leka med...
Samtidigt så inser jag ju betydelsen av husdjur och vilken glädje de skänker sina ägare, så det finns ju helt klart både för- och nackdelar med husdjur ;-)

26. Nämn 5 djur du tycker ser riktigt roliga ut:
* näsapa
* blåsfisk
* fathead (fisk)
* sengångare
* surikat

Inga kommentarer: