måndag 24 maj 2010

Nystart idag...igen

Jaha, då var det en ny måndag och en ny nystart... Det börjar
kännas lite "been there, done that", men det känns faktiskt bra
ändå!
Nu har jag ju lyckats jobba bort det där värsta sötsuget och går
inte och suktar efter godis och kakor längre, så nu är det dags att
ta tag i mina portionsstorlekar och börja äta mindre samt få in lite
motion i vardagen.
Att jag åt korvbröd och grejer i helgen handlar ju om ren
bekvämlighet, så det blir inte heller några problem.

Dagen börjar med ca 1 dl mellanfil, valnötter och 2 torkade
aprikoser, 1 osötat rågbröd med Bregott, 1 skinkskiva, 2 ostskivor
(26%) och gurka, samt en kopp kaffe.

Nu ska jag och Alva gå ut och cykla lite i det fina vädret och sen
är det dags för dagis och jobb; jag jobbar kl 12-17.15 idag.
Imorgon är jag ledig, och det enda som är inplanerat är Alvas
tandläkarbesök kl 9.20 (plus att jag som vanligt har en tvättid
uppskriven).

Idag är mina tankar hos "farsan" som opererar sig och jag håller
tummar och tår för att allt går bra!

Ha en bra dag allihopa!!!

Inga kommentarer: