fredag 14 maj 2010

Fin kroppskonst... hi hi

Hittade den här bilden och kunde inte låta bli att lägga ut den här... hi hi...

Nu var det ett tag sedan jag skrev här på bloggen, men jag har verkligen inte haft tid - jag vet inte riktigt vad jag har gjort som har upptagit all min tid, men vissa dagar har jag inte ens varit ute på Internet innan jag har gått och lagt mig.

Hur som helst, i måndags var jag ju ute med tjejerna på jobbet, och det var verkligen jättemysigt!
Vi träffades först på Make Up-store klockan 19.00 och där fick vi lite smink- och makeupråd samtidigt som de la en makeup på Angelica. Under tiden satt vi och smuttade på vin/cider/pommac och mumsade på nötter, After Eight och Wienernougat. Efter sminkningen gick vi runt och kikade på produkterna, och alla som handlade fick 20% rabatt - jag köpte en jättefin glittrig ögonskugga.

När klockan hade blivit 21.00 var det dags för Voda, och där åt jag honungsbräserad smörfisk med svamprisotto, och mangopannacotta till efterrätt. Maten var helt okej, men inte mer... Dessutom var det några faktorer som drog ner helhetsintrycket; Madde hade varit inne tidigare i veckan och pratat med kocken om en specialsallad (hon är allergisk mot frukt och en massa annat), men den hade de missat. Christina fick en kantstött tallrik och Rebecca bad om pasta UTAN nötter pga allergi, men kocken blandade ihop tallrikarna och hon fick en tallrik MED nötter (som tur var hann hon aldrig smaka innan misstaget upptäcktes)...
På natten efter träffen mådde jag illa och var kallsvettig, så jag undrar om jag inte blev matförgiftad eller nåt, och Berit hade också varit jättedålig!

I tisdags var jag ledig, så jag och Alva cyklade ut till Ryd och jag gick igenom mammas gamla kläder och skor. Det gick faktiskt bra, men var lite halvjobbigt också...
Anders bjöd på lasagne till middag, så där sket sig GI-dieten för andra dagen i rad... När vi kom hem därifrån städade jag lägenheten - så såg min tisdag ut!

I onsdags och igår jobbade jag, så inget speciellt hände. Jag var jätteduktig med maten båda dagarna, och det känns ju fantastiskt!

Nu idag har jag också jobbat, och eftersom Alvas dagis var stängt så var Anders barnvakt - det hade gått jättebra... TACK FÖR HJÄLPEN!!!
M spelar in en musikvideo i eftermiddag/ikväll, så jag och Alva har fredagsmys tillsammans; glass och chips och Marabou kokos...
På tal om det så ska jag faktiskt plana ut i soffan under täcket just nu, och inte resa mig förrän det är läggdags... ;-)

Ha en underbar helg, allihop!

Inga kommentarer: