torsdag 17 september 2009

"Kebab"-gryta med ris


Förut när jag strosade runt lite på jobbet hittade jag en förpackning med vegetariska kebab-bitar, och den var jag ju såklart tvungen att köpa och laga till nu ikväll... Jag stekte dem tillsammans med en burk champinjoner och blandade i en burk minifraiche och kryddor. Serverade med jasminris och en grönsallad. Gott!

Och efter maten var jag jätteduktig och gick ut och gick en promenad i 1 timma och 15 minuter. Ljuvligt! Och självklart skrålade Poodles i iPoden... Världens bästa skiva!

Idag vet jag inte riktigt hur många points jag hamnar på, men jag känner mig ändå nöjd med dagen... som för övrigt har sett ut så här:

Frukost: 1 1/2 fralla med Lätta, sallad, skinka och gurka, 1 kokt ägg, en kopp kaffe (7p)
Mellanmål: 1 äpple, 1 nektarin
Lunch: pastasallad med kyckling, fetaost och tzatziki, Cola zero (restaurang Prima)
Mellanmål: 2 nektariner
Middag: jasminris, kebabgryta och grönsallad (5p)

Inga kommentarer: