tisdag 29 september 2009

Åh, vad det är skönt att vara ledig!

Idag är jag ledig, och har bestämt mig för att ägna hela dagen åt packning - fy faan, vad det är segt alltså!
Men hittills idag har jag gått igenom Alvas rum och packat ner de leksaker hon ska ha med sig, och det känns väldigt bra. Det är ju inte klokt vad mycket prylar ungen har!!! Men jag lämnar mer än hälften här hos M, så har hon ju att göra när hon kommer hit och sover över också...
Håller på och lagar mat just nu, spagetti och quornfärssås, och efter maten ska jag gå igenom och packa mina och Alvas kläder.
Det känns verkligen som att det här med flytt är ett evighetsjobb... Men samtidigt är det ju skönt att kunna rensa ur skit som man verkligen inte vill behålla!

Igår kväll hade vi personalmöte på jobbet, och det var jättetrevligt!
Vi var 9 tjejer som träffades hemma hos Susanne, käkade tacos och äppelpaj, och snackade jobb i fyra timmar.
Pointsen gick det ju sådär med, men så är det ju när man blir bortbjuden... Det känns helt okej ändå, och M jobbar hemifrån idag så han ska få ta Alva i 1 timma när jag går ut och går min promenad.

Igår åt jag (och gick 7681 steg):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt och lagom, skinka, keso och tomat, 1 dl vaniljyoghurt med färska jordgubbar och en kopp kaffe (5,5p)
Lunch: pasta och 1 VV-kabanoss (4p)
Mellanmål: 2 äpplen, 2 smörgåsrån med Lätta, 1 VV-drickyoghurt (3,5p)
Middag/Kväll: 2 mjuka tortillasbröd, köttfärs, riven ost, gurka, tomat, majs, rödlök, lätt creme fraiche, isbergssallad, Päroncider light
Efterrätt: 1 liten bit äppelpaj med vaniljsås, kaffe

Förresten, när jag ställde mig på vågen i morse upptäckte jag till min stora glädje att jag hade gått ner 0,5 kg till (trots röd vecka), så nu väger jag 65,4 kg...

Inga kommentarer: