fredag 24 juli 2009

Mina 2 senast middagar:

Som jag har berättat tidigare har jag ju snöat in på kyckling de senaste dagarna, och de här färdigrätterna åt jag igår och idag.
Igår åt jag Kyckling Verona och idag Grön Thai Curry.
Goda!
Maten har gått bra överhuvudtaget den här veckan, och jag känner faktiskt INGET sug efter godis eller snacks - jätteskönt!

Idag var Alva hos min lillebror och hans tjej medan jag jobbade, och de hade haft det jättemysigt; bl a varit på Balthazar och lekt.
MEN de var även dötrötta efter dagen och skulle ägna kvällen åt att ta igen sig i soffan... Hi hi...
Tack för idag, brorsan!

När jag kom hem från jobbet testade vi en ny vegetarisk rätt som jag hittade på Coop: vegetariska wokstrimlor. De var faktiskt jättegoda; vi stekte dem bara i lite margarin och kryddade med salt och peppar. Sen rullade vi in dem i tortillasbröd med isbergssallad, gurka och tomat, och en dressing som jag slängde ihop:
3 msk turkisk yoghurt 3,5%, 3 tsk lättmajonäs, flingsalt med citron och lite svartpeppar (2p för hela satsen).
Nu är det snart dags att gå upp och lägga Alva, och jag ska nog faktiskt lägga mig tidigt själv också.
Jag är så himla trött hela tiden - tror nästan att jag har någon vitamin- eller järnbrist. Brorsan tycker att jag ska testa Mivitotal, och jag funderar faktiskt på att köpa en flaska på måndag när lönen kommer... Gäsp!

Hur som helst, så här har min dag sett ut idag (inkl 4621 steg):

Frukost: havregrynsgröt med 1 dl mellanmjölk och 1 msk jordgubbssylt, kaffe (3,5p)
Lunch: Grön Thai Curry, 1/2 avokado, körsbärstomater (7)
Mellanmål: 2 äpplen, kaffe
Middag/Kväll: 1,5 tortillasbröd, veg wokstrimlor, sallad, gurka, tomat, egengjord dip (se ovan), 2 glas Cola Zero (9,5p)
Övrigt: en kopp te




Inga kommentarer: