söndag 24 maj 2015

Belöning vs straff

Jag VET att man inte ska bestraffa sig själv om man har överätit någon dag utan bara fortsätta som vanligt nästa dag och äta sina tilldelade propoints, men jag funkar inte riktigt så... Efter gårdagens bravader med både fika på stan, McDonalds till middag samt Ben & Jerry's och chips på kvällen så vaknade jag givetvis med typ världens dåligaste samvete imorse, och idag har jag bara ätit 19 pp av 26 pp - då känns det som att man åtgärdar en del av misstaget iallafall!

Och ändå tycker jag att jag har ätit bra och varit mätt:

Frukost: 1 havrevinkel med Philadelphia 3% och skinka, 6 msk blåbärskvarg med jordgubbar, en kopp te (4 pp)
Lunch: Ris och korvstroganoff (9 pp)
Mellanmål: kokoskvarg och 1 äpple (3 pp)
Kvällsmat: 1 havrevinkel med Philadelphia, sallad, skinka och gurka (3 pp)
Mellanmål: 2 bananer, en kopp te

Misstänker att det blir ett plus på onsdag, men den smällen får jag ta... Nu ska jag gå och lägga mig!

Inga kommentarer: