lördag 8 september 2012

Chips

De här nya chipsen köpte jag med mig hem till M i måndags, och idag så öppnade vi påsen... Alltså, vill ni ha STARKA chips som bränner hål i tungan på er så ska ni köpa de här! De var jättegoda, men superstarka!

Nu har jag käkat både smågodis och lite chips ikväll, så morgondagen blir ju en utmaning vad gäller mitt sockersug... Jag tycker ju att LCHF passar mig perfekt, men ändå så har jag börjat ledsna lite - jag vill märka tydligare resultat på vågen, men det känns som att jag står still! Och när man käkar en lågkalori-diet och är lite småhungrig hela tiden, så känner man ju nästan hur man krymper...

Man äter ju LCHF för att bli mätt och därmed äta mindre, men när jag väl äter mindre så får jag höra att jag äter för lite fett! Men jag vill ju inte äta mer...

Jag är lite inne på att börja räkna kalorier för att se vart jag hamnar. Jag var ute på en sida förut och räknade ut att mitt basala energibehov är 1484 kalorier utan någon som helst motion, och 2041 kalorier med lätt aktivitet...

Nu ska jag hänga upp en maskin tvätt och sen blir det sängen; imorgon så börjar jag att jobba kl 06.45 och slutar kl 13.30.

Inga kommentarer: