onsdag 19 september 2012

Rätt färg

Det blev lite fel färg på nagellacket igår - så här ser det ut! Det passar perfekt ihop med min nya kofta som jag älskar!!!

Imorse när jag ställde mig på vågen så visade den 73,6 kg = oförändrat sedan förra onsdagen... Men med tanke på mitt frossande i helgen samt att vågen visade 74,4 kg i måndags, så är jag nöjd!
Än så länge så går det jättebra med Viktväktarna - idag har jag hela dagen planerad i matväg, och det tror jag är ett vinnande koncept.
Så här kommer min dag att se ut:

Frukost: 1/4 Rieska (osötat norrländskt bröd) med Bregott och ett kokt ägg. Och en kopp te (5,5pp)
Lunch: korvstroganoff och sallad/råriven morot (10pp)
Mellanmål: 2 Finncrisp med Lätta och 4 skivor rökt skinka (3pp)
Kvällsmat: havregrynsgröt med 1 dl mellanmjölk och 2 msk jordgubbssylt, 1 kokt ägg (7,5pp)

Snart så är det dags att skjutsa iväg Noel till dagis; idag jobbar jag kl 10.30-16 och sen har jag ett möte på gymmet där vi ska gå igenom min hälsoplan och upprätta ett träningsschema, sedan hämtar jag M och ungarna, och efter det så ska Alva springa Proppen. Och ikväll så funderar jag på att träna en sväng!

Uppdatering: det blev lite ändringar i matschemat... Det fanns inget smör i lunchrummet på jobbet så jag fick äta Finncrispen med bara skinka, och den pointsen ersatte jag med lite lättmajonäs på ägget till kvällsmaten.

Inga kommentarer: