måndag 15 augusti 2011

Regn....

Idag är det grått och regnigt och tråkigt... Jag är uttråkad!
Helst vill jag bara baka en plåt med kladdiga chokladmuffins och trycka i mig, men det ska jag INTE göra!!!
Uttråkning är nog min största utmaning vad gäller viktminskningen... Det är när jag är uttråkad som mina hungerskänslor blir som värst! Och "tyck synd om mig"-tänket...

Nu har jag surfat runt på ännu mer LCHF-sidor och jag har bestämt mig för att testa den metoden så fort jag slutar amma! Jag drömmer om gräddiga såser, krämiga brieostar, avokado, feta gratänger osv...
Usch, idag är ingen bra dag!
MEN jag ska stå ut och ta mig igenom detta också - herregud, -3,8 kg på två veckor är väl ingenting som jag bara vill kasta bort hur som helst...

Nu tar vi 1 timma i taget... Och massor av vatten!

2 kommentarer:

Vicky sa...

Kämpa på, du kan. Vad duktig du är!

Sabina sa...

Åse du är grym!! Jisses, ingen dålig start du gjort! Jag rekomenderar ingefära te när du har tråkigt eller är sugen. Det funkar för mig. Framför allt på kvällarna. Köp färsk ingefära, koka upp vatten, riv i eller hacka små bitar ingefära, ner i vattnet... Jag tar en pytte liten klick honung, kanel och mjölk. Det är gott, nyttigt och det mättar faktiskt... Jag gör alltid ett mega stort glas :) då håller man sig sysselsatt ett tag me :)

Vill du låna min bok? Jag har ett gäng döresten med LCHF...