tisdag 12 april 2011

Min fina tjej

Jag hörde rykten om att det skulle bli både regn och snö idag, men än skiner solen och det är jätteskönt väder ute! Vi har precis varit på en läkarkontroll på BVC, och nu har vi stannat till vid en lekplats.

Noel hade gått upp till 5310 gram och var 56 cm lång - han följer växtkurvan och ligger lite över på viktkurvan (precis som Alva gjorde när hon var liten)...
Nästa besök är den 26 april kl 11.00.

Alva är hemma från dagis idag - hon klagade över ont i örat imorse igen och var helt gråtfärdig, så det fick bli lite Alvedon och barnkanalen... Jag själv la mig och vilade med Noel, och vi sov i 2 timmar; tyvärr gjorde det att vi missade "farsan" - han hade varit hemma hos oss och knackat på, men varken jag eller Alva hörde det... Alva blev helt knäckt när jag berättade det :-(

På tal om att sova så la jag mig bredvid Noel för att natta honom igår kl 19.30, och däckade...och vaknade upp tjugo i elva med världens migrän! Tack och lov släppte den efter 2 Alvedon och MASSOR av vatten, så imorse kändes allt okej igen! Fy, vad jag hatar att ha ont i huvudet :-(

Näe, nu börjar det nog att bli dags att gå till affären och sen vidare hem och laga lite mat - jag är superhungrig!

Inga kommentarer: