torsdag 29 november 2007

Ingen motivation...

Usch, nu går det trögt! Eller ja, det är olika dagar, för igår kändes allt jättebra och idag är jag hur godissugen och hungrig som helst. Klockan är bara 17.30 och jag har bara 2 points kvar... I såna här lägen vill jag ju bara skita i allt och äta vad faan jag vill, men det blir väl att man trycker i sig en enda liten smörgås och typ 1000 clementiner. Mamma var här en sväng förut och sa att det verkligen syntes att jag hade gått ner i vikt, och det var verkligen jättekul att höra!
Det är väl ingen idé att hålla viktsiffrorna hemliga längre, jag menar, det är ju jag själv som har sett till att de sitter på kroppen, så jag kan ju berätta att jag vägde 72,2 kg när jag började och nu är jag nere på 67,5 kg. Men med tanke på att jag ska ner MINST 10 kg till, så känns det som en rätt lång väg att gå! Huvudsaken är att jag klarar av att hålla mig till pointsen ikväll, och att det känns värt det på lördag när jag klär upp mig inför julbordet. På tal om det så måste jag ju unna mig en ny snygg klänning, eller hur!? Hade tänkt färga håret mörkrött också, men tyvärr är både mamma och brorsan negativa till det - de tycker att jag ska "stay blonde", men jag känner mig så fruktansvärt grå och tråkig som blondin! Nej, jag har bestämt mig: det blir rött!!!
På tal om julbordet och den alkoholhaltiga drycken som jag definitivt ska inta, så tänker jag skita i att räkna points då. Jag skiter nog i att räkna på söndag också - det var så länge sen man fick käka en bakfyllepizza utan dåligt samvete, så det tänker jag faktiskt göra!
Nej, nu har min lilla dotter lessnat på att jag sitter här, så vi ska gå in och bada.

Ha det bra allihopa, och tack alla ni som läser min blogg! Det är skönt att skriva av sig, men det är minst lika skönt att veta att det finns någon som läser det man skriver...

1 kommentar:

batgirl sa...

Jag har gjort som du. Jag har oxå fullkomligt "sketet" i att räkna points när jag gick till mitt julbord. Jag kände bara att; här ska det njutas! Men efter detta är det hårt mot hårt som gäller! Imorgon är det bara att ta nya tag.
Lycka till nu med resten av viktresan till "smalköpng". För det är ju dit vi ska!!!
Kram o pepp!