måndag 23 september 2013

Ägglossning

Hjälp, vad jag har ont i magen av min ägglossning nu ikväll :-(
Det känns nästan helt ofattbart att vissa inte känner av den alls, medan man själv nästan ligger och vrider och vänder sig i plågor en gång i månaden... Men samtidigt är det ju bra att ha koll på den; det är ju tack vare den som Alva och Noel blev till ;-)
Eller ja, ni fattar vad jag menar!

Nu har jag precis krupit ner i sängen och konstaterar att min första 16:8-fasta gick alldeles utmärkt! Det första jag åt idag var en banan, och då var klockan 13.20... Sen var det väl i och för sig mindre bra med två kladdkake-muffins, men strunt samma!

Imorgon är det 5:2-fasta som gäller igen, och det går faktiskt ganska lätt när jag fastar de dagar som jag stänger på jobbet; det är så mycket runtomkring då att man knappt hinner tänka på att man är hungrig eller sugen... Bara jag får min dos av sockerfri Redbull på mina fastedagar så har jag inget att klaga på!

Inga kommentarer: