tisdag 29 november 2011

Kalender-jakt

Tidigare idag när vi var på jakt efter en sån här Pet Shop-kalender så sa jag till Alva att det kanske inte fanns några kvar eftersom vi var så sent ute, och då sa hon:
- "Men mamma, om jag inte får någon kalender så gör det ju ingenting. Jag älskar ju dig ändå. Och du är ju världens bästa mamma i alla fall!"

Gullunge!

Till saken hör att vi hade en diskussion om just det här häromdagen. När vi var och handlade så fick hon en ny målarbok, och då sa hon att jag var världens bästa mamma p g a att hon fick den. Men då kontrade jag med att jag inte ville att hon bara skulle säga att jag var världens bästa mamma när hon fick saker, utan att jag ville att hon skulle tycka att jag var världens bästa mamma även när jag sa nej till nya leksaker... Jag förklarade att jag ville att hon skulle tycka att jag är bra för att jag bryr mig om henne, lagar god mat, skjutsar henne till kompisar och kören m m - inte för att jag köper prylar åt henne!

Hon brukar även försöka med den här varianten emellanåt:
-"OM jag får den här grejen, så är du världens bästa mamma..."

Inte okej!
Och det har hon ju lärt sig nu...

Och imorgon går jakten vidare... Om det är någon som vet om den här kalendern finns att få tag i någonstans i stan, så hojta gärna till!

Inga kommentarer: