måndag 25 oktober 2010

Irriterad...

Åh, jag blir så irriterad på A-möbler... När jag var där och skrev under alla papper på vår nya soffa visade det sig att de glömde bort ett papper, så nu måste jag ta mig dit igen och komplettera.
Saken är bara den att det inte är så himla enkelt!
Dels så jobbar jag typ jämt, och som idag till exempel så skulle jag kunna ta mig tid att åka dit, men då skickar M ett sms och säger att det är ishalka ute! Jag blir ju inte sådär jättesugen på att sätta mig och Alva i våran lilla skrotbil med sommardäck på och åka dit i 20 km/h...
Cykla känns inte heller aktuellt när det är glashalt, och min foglossning tillåter INTE en promenad ända ut till Mariesjö...
Då tänkte jag att vi ju kan åka dit ikväll när M kommer hem, för han är säkrare på att köra bil i halt väglag än vad jag är, men hans tåg är i Skövde kvart över sex och butiken stänger kl 18.00...
Faan, allt detta besvär bara för att DE inte gjorde sitt jobb som de skulle! Och nu får jag ta ansvaret för att reda upp situationen (om jag inte kom in så fort som möjligt och skrev under, så skulle det skickas ut en faktura i veckan).
Irriterande...

Jag får helt enkelt avvakta tills efter jobbet och hoppas på plusgrader...

En annan grej som jag stör mig på angående A-möbler är att när jag frågade om priset på soffan ENBART gällde under Shoppinghelgen så sa säljaren att det var så, men sen var ju soffan med i en SN-bilaga för samma pris bara 1 vecka efter...
Visst, de är SÄLJARE och ska sälja så mycket de bara kan, men jag HATAR folk som ljuger en rätt upp i ansiktet!!!

Irriterande...

Inga kommentarer: