måndag 26 april 2010

Min och Alvas morgonkonversation:

Alva leker med ett gosedjur som min mamma köpte till henne.

Jag: Kommer du ihåg att du fick den av mormor?
Alva: Tyckte mormor om mig?
Jag: Åh gumman, hon ÄLSKADE dig massor!!!
Alva: Tänk om jag också åker upp i himlen snart?
Jag: NEEEEJDÅ, det gör du inte... Det är bara gamla och sjuka som
gör det.
Alva: Ska jag bli gammal?
Jag: Absolut, du ska bli jättegammal!
Alva: Jaha... Jag går och leker nu.

Och mina ögon tårades självklart direkt, så nu sitter jag här och
försöker att INTE börja gråta.

En annan konversation som vi hade i sängen förut:
Alva sitter bredvid mig och "pruttar" på min mage.
Jag: Tänk att du har legat därinne i min mage en gång, gumman...
Alva: Mmmm, är det därför magen är så stor, mamma?
Jag: Jaa, gumman... Det är det *asgarv*

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

Slaktarn sa...

Det blir en del jobbiga frågor men massor av roliga med,hon är fär rolig....