tisdag 21 oktober 2008

God morgon, allihopa!

Tro det eller ej, men jag klarade av att hålla mig till pointsen igår! "trumvirvel..." Jag stannade på 18 points och 10.979 steg!
Till frukost åt jag en halv bagel (3p) med 2 tsk Lätta (1p), tomat och gurka, och 1 kokt ägg (2p). Till lunch åt jag en VV-moussaka (5,5p) och drack Pepsi Max. När jag kom hem från jobbet stillade jag sötsuget med 5 skumgodisar (0,5p), och sen lagade jag middag: tagliatelle (4p) med vegetarisk färssås (2p). Sen åt jag 1 äpple och drack lite Julmust light.

Som ni säkert vet vid det här laget är jag tokförtjust i Cola Zero, men nu när det närmar sig juletider är det julmusten som tar över - tyvärr dricker jag läsk varje dag, men det är ju sååå gott! Jag ÄLSKAR verkligen julmust och coca cola!!

Idag är jag ledig från jobbet, och det är så jätteskönt att få vara lite ledig! I eftermiddag kommer min pappa och ena lillebror hit och hälsar på, och det ska bli roligt. Det blir ju inte att man träffas så ofta när man bor i olika städer och jobbar och har dagarna fulltecknade...
Imorgon skulle jag egentligen ha börjat jobba klockan 10, men så ringde de igår och frågade om jag kunde börja jobba klockan 7.00 istället. Vi har nämligen byggt om våran butik under några månader och imorgon är den stora nyinvigningen, så då behövs det extrapersonal för att fixa iordning allt det sista. Vi öppnar klockan 10.00 på förmiddagen, och jag tror att det kommer bli fruktansvärt mycket folk! Det ska bli kul...

Nej, nu suger det i frukosttarmen, så jag måste nog gå och fixa lite smörgåsar till mig och Alva. Jag skriver mer under dagen! 

1 kommentar:

Helen sa...

härligt jobbat. å smart trick att lägga på assiett.. ska börja med det jag åsså.. så äter man väl i lagom mängd då...
här blir det spagetti å köttfärssås
kram