fredag 18 april 2008

Pizzamätt...

...ja, på hemmagjord viktväktarvänlig pizza, alltså! Erkänn, hur många av er trodde att det var en "riktig köpepizza"!?
Jag köpte ett Sarah Lee pizza-kit förut och gjorde iordning den med tomatsås, färska champinjoner, burkchampinjoner, färska tomater, röd och gul paprika, fetaost (3%), rödlök, oliver och riven ost (10%). MUMS!!!
Kitet kostade 20 p, fetaosten 4,5p och den rivna osten 7p. Resten var ju gratis, så efter att ha delat pizzan i 4 bitar blev det ca 8 points per portion. Till pizzan åt jag isbergssallad, gurkstavar och minimorötter, och drack päroncider light. Nu är jag väldigt mätt och belåten, och ska snart gå och lägga mig med Alva.
Åh, det är så mycket jag vill skriva och ventilera, men jag känner att jag aldrig har tid att sitta här framför datorn. Skriver mer en annan dag!
Ha en trevlig helg!

Idag gick jag 7813 steg.

1 kommentar:

Helen sa...

ah jag erkänner trodde du hade fallit dit.. men det är ju nästan så man blir lite stolt över dig. härligt jobbat :-)
du får ta dig tid å ventilera.. jag lyssnar å läser.. kram