söndag 14 augusti 2016

Matlåde-maraton

Sådär, nu var 10 matlådor fixade till mig och M inför veckan som kommer ;-)

Köttfärssås i hälften (med glutenfri spagetti till M och sjögräsnudlar till mig) och fläskytterfilégryta i hälften (med ris till M och stekt vitkålsris till mig).

Har funderat och övervägt både LCHF och VV de senaste dagarna, men kommit fram till att det är Viktväktarna som passar mej bäst; jag känner att jag måste ha kontroll över vad jag stoppar i mig! Däremot har jag ju dragit på mig ett sötsug utan dess like under den här sommaren så jag har bestämt mig för att äta minimalt med kolhydrater måndag till onsdag för att sedan börja räkna points som vanligt på torsdag igen. Torsdagar är ju min vägdag, så därför vill jag vänta med att börja räkna tills dess. Dessutom är jag övertygad om att en LCHF-kost hjälper mig att ta mig igenom de första värsta dagarna med sockerabstinens...

Snart kommer M och ungarna hem från Stockholm!
Alva skulle ju ha stannat kvar en vecka tills skolan börjar egentligen, men hon ville följa med hem och leka med sin bästis i veckan istället.
Det har varit helt underbart med egentid i några dagar, men jag saknar familjen också så klart!

Inga kommentarer: