tisdag 14 oktober 2014

Frukost

En portion havregrynsgröt med äpple, kanel och mjölk = 5 pp

(1 dl havregryn är 4 pp och 1 dl mellanmjölk är 1 pp...)

Eftersom jag dricker 2-4 koppar te med mjölk varje dag, så mäter jag inte mjölken varje gång utan räknar bort 1 pp från mina dagliga propoints (det låter ju rimligt att man använder ca 1 dl mjölk till typ tre koppar te)...

Vilken migrän jag vaknade med inatt!!! Klockan 03.20 fick jag stappla mig upp ur sängen och ta två Treo, och jag trodde bannemej att jag skulle dö :-(

Tror att den berodde på tre orsaker:
1. Jag åt inte första måltiden förrän kl 15.30 igår (hade bara druckit en kopp te och ätit en banan innan)
2. Drack för lite vatten
3. Sockerabstinens

Igår åkte jag ju iväg på VV-mötet klockan 10, och drack bara en kopp te innan. När jag kom hem strax efter kl 12 åt jag en liten banan, och efter att ha lagat lunch till Noel (jag själv var inte hungrig då) gick jag ner och vilade med Noel, och när vi gick upp var jag helt yr i huvudet och superhungrig! Åt 3 dl lättfil (3pp) och 1 dl Axa gold müsli (4pp) och en liten banan till... Och drack en kopp te.

Efter att vi hade hämtat M på jobbet så köpte vi med oss mat hem, och jag åt min älskade sushi!
Läste i restaurangguiden att sushi bara kostar 1pp/bit, så jag tog en tiobitars-låda plus två bacon (räknade 2pp/st för dom)...
Sojan och ingefäran räknade jag ingenting för.

Totalt 22pp igår alltså (vet att man MÅSTE äta sina 26pp, men hela dagen blev helt fel matmässigt och dessutom somnade jag klockan 21 när jag nattade Noel och vaknade inte upp förrän migränen väckte mig)...

Inga kommentarer: