onsdag 22 augusti 2012

Back on track

Då var jag tillbaka igen efter 1 1/2 dags utsvävning; tyvärr så visade vågen +0,8 kg från förra veckan, men det var verkligen väntat med tanke på kräftskivan i lördags och allt sockerintag igår, inklusive vitt bröd, pannkakor m m...

Till frukost så blev det två stekta ägg till mig och ett till Noel, och snart så ska jag testa att dricka mitt te med 1 tsk kokosfett i istället för mjölk.

Uppdatering: nu har jag testat, och det smakade ju ingenting... Jag hade nästan förväntat mig att få kväljningar av smaken och konsistensen, men det smakade som sagt ingenting alls! Saknar dock mjölken...

Nu på morgonen har det varit hyfsat jäktigt och ett hattande fram och tillbaka - först så skjutsade vi ner M till tåget och hem igen, sedan var det Alva till skolan och hem igen och snart är det dags att åka till dagis och sen jobbet...

Idag blir det en supergod omelett med räkor, crème fraîche, röd caviar och dill i matlådan ;-)

Inga kommentarer: