måndag 23 april 2012

Middag

M är i Göteborg...
Jag sitter här vid köksbordet och käkar spagetti och köttfärssås med ungarna.
Gud, vad jag älskar mina barn!!!

Och ändå så har jag noll energi i kroppen och ett tålamod som är nere på noll... Jag är så trött i själen...
Imorgon har jag t o m tagit ett extrapass på jobbet för att slippa vara hemma en hel dag - jag orkar bara inte!
Noel är högt och lågt; han klättrar upp i soffan, på tevebänken, ner i toastolen m m, och Alva pratar konstant... Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma.....

Usch, vad hemsk jag känner mig som hellre jobbar än är hemma en dag med mina barn!
Jag hoppas att det är en tillfällig svacka, och att krafterna återkommer när det jobbigaste har lagt sig...

Och jag kan ju tala om att det inte bara är mina barn som får stå ut med mitt dåliga humör - idag blev jag alldeles tokig på mina kollegor på en annan avdelning som varken svarade i telefonen eller kom när jag ropade efter dem i högtalartelefonen...

Nu är det dags att diska upp lite här och om en halvtimme så ska vi hämta M på tågstationen ;-)

Inga kommentarer: