lördag 22 januari 2011

Sovmorgon!

Alltså, hur ofta är det man får sovmorgon till klockan tio!?! Underbart!
Däremot var det nästan en skräll att det faktiskt blev sovmorgon till slut, för Alva vaknade klockan 06.30 av sin hosta imorse med, men som tur var så somnade hon om efter ca 1 timma... Under den timman kollade hon på barnprogram på teve, medan jag försökte sova.

Den enda nackdelen med den här sena morgonen är väl att vi missar fikat/strosandet på stan - M ska ju klippa sig klockan 11.00 och vi tänkte följa med allihop och kolla lite på stan, men det får bli en annan gång.
Istället tänkte jag att vi kunde klämma in en sväng till presentbutiken på KSS och passa på att hyra en bilbarnstol till bäbisen - det är sååå himla smidigt att man kan hyra en bilstol i 9 månader för 400:- av NTF istället för att köpa en ny! Jag hyrde en stol till Alva när hon var nyfödd också, och hon använde sin i ett halvår, tror jag... Sen kan man ju lägga pengarna på den bilstolen som kommer efter, för den används ju i flera år (Alva åker fortfarande i sin).

Nu ska jag äta frukost och sen duscha - på återseende lite senare!

Inga kommentarer: